African Cheetah Silk and Wool Scarf

3.200,00 kr. inkl. moms

Cornelius London vidunderligt elegant afrikansk gepard-motiv silke- og uldvævet tørklæde måler 100 x 100 centimeter. Kanterne er håndrullede og fremstillet i Italien. African Cheetah Silk & Wool Scarf.

2 på lager

Varenummer (SKU): 2005111333795 Kategorier: , , , Tag: Brand:

Beskrivelse

African Cheetah Silk and Wool Scarf. Jeg var ikke i tvivl, da jeg skabte den nye safarikollektion til Cornelius London, siger Niels van Rooyen. – Jeg skulle bruge noget, der gav kollektionen et ekstra pift. Noget, som man ikke bare kan få andre steder. Og her vidste jeg, at det skulle komme fra den internationalt kendte kunstner og designer, Jan Perkins, som jeg har arbejdet sammen med i Holland & Holland. Det gjorde det i kraft af to fantastisk smukke silketørklæder, der ærer et af de mest fascinerende dyr på savannen: Den lyn-hurtige gepard, der har en tophastighed på 120 km/t.

Cornelius London udsprang hverken af drømmen om at skabe en millionforretning eller om at være det nye, friske pust, som kunne revitalisere og skabe ravage i branchen. Tværtimod var mærkets raison d’etre et ønske om at bevare det eksisterende. For hvis der er noget, som Niels Van Rooyen og de tre partnere i Nancke Jagtliv har til fælles, så er det kærligheden til den klassiske engelske jagtgarderobe. En garderobe, der i hundredevis af år har vist, hvordan man kan være praktisk klædt på til naturens luner og samtidig beholde den ultra gode stil.

Niels van Rooyen – Tidligere kreativ direktør for Holland & Holland
Et kreativt sind er ligger aldrig stille. Der er altid arbejde at gøre og mere skønhed at tilføje til verden. Sådan lyder Hr Cornelieus Van Rooyens credo.

Hans professionelle liv startede i 1986, da Van Rooyen flyttede fra Sydafrika til London for at arbejde for Alfred Dunhill, hvor han blev leder af flagskibsbutikken i St. James i London. I løbet af denne tid overvågede han samtidig mærkets salgssteder i Harvey Nichols og Harrods. Til sidst blev han headhuntet af Holland & Holland, hvor han tilbragte 21 år af sin berømte karriere. Efter seks år som kreativ direktør for det fine brand hvor han designede kollektioner, skabte events rundt om i verden og, i det hele taget, servicerede mange højt profilerede kunder, besluttede Holland & Holland at omstrukturere, og Van Rooyen rejste efter nye muligheder.

Den perfekte nye mulighed bankede straks på hans dør. Hr Van Rooyen lancerer nu sin egen luksusjagtlinje, Cornelius London, i samarbejde med Nancke Jagtliv.

“HELE KOLLEKTIONEN ER DESIGNET TIL AT MIXE OG MATCHE. UDFORSK KOMBINATIONER AF TRADITIONELLE TWEEDS, FJØJL OG MOLSKIND – SÅ DU ALTID LIGNER EN ÆGTE ENGELSK GENTLEMAN.”

Om brandet

“TIL KOLLEKTIONEN ØNSKEDE JEG AT LAVE NOGET MEGET BRITISK SOM ALLIGEVEL KUNNE BÆRES AF DANSKERNE.”