Bushman Safari Skjorte

1.099,00 kr. inkl. moms

The “Bushman” safari skjorte i 100% luksus bomuld og med traditionalle to forlommer og lækre benknapper. I lækkert fit, hvor der er plads og heller ikke for meget plads.

Varenummer (SKU): 8366925 Kategorier: , , Brand:

Beskrivelse

“Bushman” Cornelius Safari Bomuld skjorte. Jeg var ikke i tvivl, da jeg skabte den nye safarikollektion til Cornelius London, siger Niels van Rooyen. – Jeg skulle bruge en skjorte, som både kunne bruges i Afrika og i den danske sommer. Jeg har lavet denne vare før hvor den var som den skulle være. Hvorfor ændre noget, som er perfekt i forvejen.

Cornelius London udsprang hverken af drømmen om at skabe en millionforretning eller om at være det nye, friske pust, som kunne revitalisere og skabe ravage i branchen. Tværtimod var mærkets raison d’etre et ønske om at bevare det eksisterende. For hvis der er noget, som Niels Van Rooyen og de tre partnere i Nancke Jagtliv har til fælles, så er det kærligheden til den klassiske engelske jagtgarderobe. En garderobe, der i hundredevis af år har vist, hvordan man kan være praktisk klædt på til naturens luner og samtidig beholde den ultra gode stil. “Bushman” Cornelius Safari Bomuld skjorte er et sikkert hit til både afrikas savanne og den danske sommer pürch.

Niels van Rooyen – Tidligere kreativ direktør for Holland & Holland
Et kreativt sind er ligger aldrig stille. Der er altid arbejde at gøre og mere skønhed at tilføje til verden. Sådan lyder Hr Cornelieus Van Rooyens credo.

Hans professionelle liv startede i 1986, da Van Rooyen flyttede fra Sydafrika til London for at arbejde for Alfred Dunhill, hvor han blev leder af flagskibsbutikken i St. James i London. I løbet af denne tid overvågede han samtidig mærkets salgssteder i Harvey Nichols og Harrods. Til sidst blev han headhuntet af Holland & Holland, hvor han tilbragte 21 år af sin berømte karriere. Efter seks år som kreativ direktør for det fine brand hvor han designede kollektioner, skabte events rundt om i verden og, i det hele taget, servicerede mange højt profilerede kunder, besluttede Holland & Holland at omstrukturere, og Van Rooyen rejste efter nye muligheder.

Den perfekte nye mulighed bankede straks på hans dør. Hr Van Rooyen lancerer nu sin egen luksusjagtlinje, Cornelius London, i samarbejde med Nancke Jagtliv.

Om brandet

“TIL KOLLEKTIONEN ØNSKEDE JEG AT LAVE NOGET MEGET BRITISK SOM ALLIGEVEL KUNNE BÆRES AF DANSKERNE.”