Fløjls bukser

1.599,00 kr. inkl. moms

Fløjls bukser i 100% bredriflet bomuld i.

Når du handler hos os, har du altid:

  • ✔ Fri fragt med GLS over 499,- (Speciallevering undtaget)
  • ✔ Ordre afsendes indenfor 2 dage
  • ✔ 14 dages retur
  • ✔ Fri ombytning i vores butik i Gentofte
  • ✔ Støttet en lokal, fysisk jagtbutik
Varenummer (SKU): 7370628-1 Kategorier: , , , Tag: Varemærke:

Beskrivelse

Fløjls bukser i 100% bredriflet bomuld i. Her i en flot Bordeaux.

Bukserne findes ligeledes i Navy, Olive, Brown og Fawn.

 

“TIL KOLLEKTIONEN ØNSKEDE JEG AT LAVE NOGET MEGET BRITISK SOM ALLIGEVEL KUNNE BÆRES AF DANSKERNE.”

Disse Fløjls bukser i bredriflet bomuld er designet af Niels van Rooyen, som er tidligere kreativ direktør og designer for den britiske luksusmærke Holland & Holland. Egentlig et våbenmærker, men netop Niels van Rooyen var hovedkraften bag mærkets udvikling af kvalitets jagt tøj i elegant stil.

Et kreativt sind er ligger aldrig stille. Der er altid arbejde at gøre og mere skønhed at tilføje til verden. Sådan lyder Niels Van Rooyen’s credo.

Hans professionelle liv startede i 1986, da Van Rooyen, hvis fulde fornavn er Cornelius, flyttede fra Sydafrika til London for at arbejde for Alfred Dunhill, hvor han blev leder af flagskibsbutikken i St. James i London. I løbet af denne tid overvågede han samtidig mærkets salgssteder i Harvey Nichols og Harrods. Til sidst blev han headhuntet af det hæderkronede våben brand “Holland & Holland”, hvor han tilbragte 21 år af sin berømte karriere. Efter seks år som kreativ direktør for det fine brand hvor han designede kollektioner, skabte events rundt om i verden og, i det hele taget, servicerede mange højt profilerede kunder, besluttede Holland & Holland at omstrukturere, og Van Rooyen rejste efter nye muligheder.

Den perfekte nye mulighed bankede straks på hans dør. Hr Van Rooyen lancerer nu sin egen luksusjagtlinje, Cornelius London, i samarbejde med Nancke Jagtliv.

“HELE KOLLEKTIONEN ER DESIGNET TIL AT MIXE OG MATCHE. UDFORSK KOMBINATIONER AF TRADITIONELLE TWEEDS, FJØJL OG MOLSKIND – SÅ DU ALTID LIGNER EN ÆGTE ENGELSK GENTLEMAN.”

Om brandet

 

“TIL KOLLEKTIONEN ØNSKEDE JEG AT LAVE NOGET MEGET BRITISK SOM ALLIGEVEL KUNNE BÆRES AF DANSKERNE.”

Nogle gange ruller terningerne til ens fordel, vinden blæser i ens ryg, og brikkerne falder på plads. Det er i disse øjeblikke, at man mindes om livets dejlige små sejre, at man altid skal turde drømme. For Nancke Jagtliv, en dansk luksusbutik for jagtudstyr, er en af disse øjeblikke nu. Butikken har den ærefulde opgave at føre en eksklusiv serie af jagtudstyr og beklædning. Designet af Cornelius Van Rooyen – en af de kreative sind bag Holland & Holland i over 20 år.

I størstedelen af sin karriere er Van Rooyen blevet kaldt ‘Niels’ – en kælenavn for hans givne navn. Med dette nye eventyr tager designeren dog ejerskab over en kollektion, der er helt hans egen, reflekterende hans smag og vision. Kollektionens navn, Cornelius London, er en minibiografi, der ærer både hans fødenavn og byen, han har kaldt hjem i over 25 år. Cornelius London er en imponerende kollektion af tøj og udstyr, der hylder den britiske sports tradition. Her er et lille indblik i processen bag fødslen af kollektionen, holdet bag den og selve linjen.

En af ejerne af Nancke Jagtliv, Lars Bo Blarke, følte, at der manglede noget i butikkens sortiment: et topmærke, der udstråler den engelske jagtarv. Så han fik ideen om at kontakte Van Rooyen. Blarke havde arbejdet sammen med Van Rooyen mange gange gennem årene, og de havde udviklet et venskabeligt forhold. Han havde altid fundet Van Rooyens indsigt bemærkelsesværdig, hans vision karakteristisk, hans personlighed behagelig og hans stil sofistikeret – de ideelle ingredienser til et partnerskab inden for luksusvarer. “Jeg har altid haft stor respekt for Cornelius og det arbejde, han har gjort,” siger Blarke. “Så jeg tænkte, hvorfor ikke tage chancen? Jeg kunne ikke tænke mig en bedre kandidat, og heldigvis sagde han ja.”

Van Rooyen tog naturligt til det, lokket af tanken om at etablere noget helt nyt. Samarbejdets organisation var meget harmonisk: Van Rooyen bidrager med sin erfaring og kreativitet til design, farver, teksturer og historisk baggrund for kollektionen, mens butikken skaber en sammenhæng, hvor den kan fortælle sin historie.

“Nancke Jagtliv er en ideel partner. Der er en respekt og kammeratskab mellem os, der fremmer noget særligt. Jeg beundrer også deres kunstneriske vision. Vi har opbygget et ekstraordinært, men lille team. Og jeg er meget spændt på at vise resultaterne af vores fælles indsats,” forklarer Van Rooyen.

Med et etableret partnerskab og kreativ retning var det tid til at gå videre til praktiske spørgsmål og gøre Cornelius London til virkelighed. Indtræder Justin Sumrie, den tidligere direktør for indkøb hos Holland & Holland, der nu leder sit eget konsulentfirma. Van Rooyen rekrutterede sin gamle kollega til at skaffe materialer af høj kvalitet, men samvittighedsfuldt til linjen. Logistisk set var dette et fantastisk træk, da det tillader Nancke Jagtliv og Van Rooyen at arbejde med en enkelt leverandør, der har opsyn med alle produkter og processer i stedet for flere forskellige virksomheder for hvert stykke. Hver eneste strimmel stof og hver enkelt knap af forædlet horn har en direkte forbindelse til sin kilde og produktion i London. Inden for luksusvarer er dette afgørende for at sikre kvalitetsprodukter, der kan holde.

Cornelius London-teamet fuldendes med et særligt samarbejde med den berømte kunstner Jan Perkins. Maleren, kendt for sine realistiske og nærmest oplyste naturlandskaber og dyreportrætter, har designet to eksklusive, begrænsede udgaver af silkesjaler. Sjalerne er kunstværker, der afspejler den rå, men forfine skønhed, man oplever under en jagt.